Dags att bli lite personlig

Ibland kommer vi att lämna lite plats på bloggen för mer personliga berättelser, direkt hämtade ur vardagen. Det kommer kanske inte att bli ett dominerande inslag, men på många sätt är det en intressant vinkel för oss, eftersom att det handlar om att spegla vilka vi är och vad vi sysslar med.

Med tanke på att vi befinner oss i reklambranschen så är det ju intressant att få vår syn på hur vi själva påverkas av reklamen, och om det är så att vi hittar produkter och tjänster genom att arbeta med våra kunders marknadsföring. Många kanske tror att vi är mer motståndskraftiga mot reklambudskap, men kanske är det så att vi faktiskt påverkas allra mest, eftersom att vi förstår reklamen på ett annat, djupare, sätt. Vi uppskattar inte enbart själva produkten eller tjänsten utan också det arbete som ligger bakom själva annonseringen.

Ett typiskt exempel på det är att vi köpt flera motorsågar från Bygghemmas sortiment. Vi har arbetat en del med olika märken som just producerar motorsågar, och därför har vi fått en inblick i hur de fungerar och vad som gör en motorsåg bättre än en annan. Vi har också genom arbetet kommit fram till riktigt bra användningsområden. Dock så handlar det i slutändan om priser, och varje återförsäljare sätter sitt pris på varan, beroende på vad de köper in dem för. Motorsågarna på Bygghemma tillhör dem som är billigast på marknaden, så det blev givetvis där som vi köpte våra motorsågar. Lite roligt var det att lägga en gemensam beställning på sju stycken motorsågar. Man kan ju fundera på vad de tänkte när de fick beställningen.

Posted in Bloggen.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *