Så håller vi ordning på alla projekt

ledningssystemPå en kommunikationsbyrå som har många projekt igång samtidigt är det viktigt att hålla reda på saker och ting. Att råka glömma bort någonting är i princip förbjudet, för även om det kan verka som en småsak för oss så kan det påverka kunden i fråga väldigt mycket. Lyckad kommunikation gentemot våra kunder, så att de kan hållas uppdaterade om vad som händer med de projekt vi utför åt dem, förutsätter en mycket god ordning internt. Det handlar inte enbart om projektledning, utan även om hur projekten fortgående dokumenteras, hur olika ärenden och dokument behandlas och mycket mer. Men det är ju någonting som alla företag oavsett vad de sysslar med kan ha nytta av så därför tänkte vi här berätta lite kort om det system vi använder.

Det vi gör är att vi använder oss av ett ledningssystem från Amsystem. Det kombinerar flera olika komponenter, bland annat dokumenthantering och ärendehantering. Dokumenthanteringen gör det enkelt att dela dokument mellan flera personer och hålla dem uppdaterade, medan ärendehantering handlar om att hantera… ärenden. Det gör att det blir enklare att leda projekt (förutsatt att rapportering görs kontinuerligt) och identifiera problem, ofta innan de hinner bli till verkliga problem. Dessutom ingår ett underhållssystem, som inte är fullt så viktigt för just oss men som definitivt är oundgängligt för företag i många andra branscher. Amsystem erbjuder helt enkelt en helhetslösning för företag, och det är en lösning som passar oss perfekt, just för att det blir så lätt att hålla ordning på flera samtidigt fortgående projekt.

Posted in Bloggen.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *