Vilken kanal är bäst för dig?

Vårt arbete går enkelt förklarat ut på att hjälpa företag att synas och att nå ut till fler. Det kan vara via en hemsida, via reklam, via sociala medier och så vidare. Med vår kunskap och erfarenhet kan vi bedöma vilka kanaler som passar bäst för ditt företag. Det handlar ju trots allt inte om att finnas överallt, utan om att finnas på rätt ställen. Du kanske får ut väldigt mycket av att ha ett nyhetsbrev men inte så mycket av att finnas på Twitter. Du kanske gör succé med ett Instagram-konto, eller genom att blogga på din hemsida.

Att lägga tid på saker som inte ger dig något är dumt, men det är inte alltid så lätt att själv bedöma vilka dessa saker är. Man måste utgå från vilken målgrupp man har, var den finns, vilka behov man har, vilka förutsättningar man har och framförallt hur mycket tid och engagemang det finns att lägga på den här typen av marknadsföring. För det är ju trots allt det som det handlar om.

Har man tid att lägga en kvart om dagen på sin Facebook-sida? En sida som uppdateras för sällan ger inget bra intryck. Har man engagemang nog att inte bara posta Instagram-bilder utan att också finnas ute bland potentiella kunder och gilla och kommentera andras bilder? Det räcker ju inte bara med att skapa ett konto och vänta på att andra ska hitta en. Man måste vara aktiv när man finns i sådana kanaler.

Det finns inte en mall som passar för alla, utan det gäller att hitta de vägar och lösningar som är optimala för just ditt företag!

Posted in Bloggen.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *